Case

Digitale strategie voor Ensoltec

Nieuwe koers, sterk verhaal. Van zon naar opslag.

Advertising
Content creation
Social media

Digital Marketing Overview

Ensoltec kwam bij ons aankloppen met een duidelijke ambitie: ze wilden hun propositie verschuiven. Niet langer gekend als ‘gewoon’ een installateur van zonnepanelen, maar als dé expert in batterijopslag. Alleen… hoe breng je zo’n positionering helder en geloofwaardig over naar je doelgroep?

Samen met het team van Ensoltec werkten we een concreet stappenplan uit. Geen ad hoc posts, maar een doordachte contentstrategie met een helder doel. We besloten om in eerste fase één specifieke doelgroep te activeren: de landbouwsector. Waarom? Omdat deze ondernemers niet alleen interesse hebben in energie-opslag, maar ook letterlijk de ruimte hebben om erin te investeren.

We creëerden high-end content die recht uit het leven gegrepen is:
📸 Testimonials met échte boeren
🎥 Authentieke videobeelden op locatie
🌾 Verhalen die spreken tot de sector

"We wilden geen holle termen, maar échte verhalen van mensen uit het veld."

Ook de landingspagina kreeg een make-over, met een tone of voice die perfect aansluit bij de leefwereld van landbouwers. Geen technische bla bla, wel duidelijke voordelen en herkenbare verhalen.

En dankzij gerichte advertising op Facebook & Instagram werd de campagne niet alleen gezien, maar ook onthouden. De eerste aanvragen volgden al snel.

Andere cases

thumbs up emoji icon
Bekijk alle cases

Employer branding voor Declerck Schrijnwerk

Contentcreatie voor Immo Francois

Employer branding campagne voor BM Center