Case

Ensoltec opgeladen met een digitale strategie

Nieuwe koers, sterk verhaal. Van zon naar opslag.

Advertising
Content creation
Social media

Ensoltec kwam bij ons aankloppen met een duidelijke ambitie: ze wilden hun propositie verschuiven. Niet langer gekend als een installateur van zonnepanelen, maar als dé expert in batterijopslag. Alleen… hoe breng je zo’n positionering helder en geloofwaardig over naar je doelgroep?

Samen met het team van Ensoltec werkten we een concreet stappenplan uit. Geen ad hoc posts, maar een doordachte contentstrategie met een helder doel. We besloten om in eerste fase één specifieke doelgroep te activeren: de landbouwsector. Waarom? Omdat deze ondernemers niet alleen interesse hebben in energie-opslag, maar ook letterlijk de ruimte hebben om erin te investeren.

We creëerden high-end content die recht uit het leven gegrepen is:

Testimonials met échte boeren
Authentieke videobeelden op locatie
Verhalen die spreken tot de sector

Social first, maar niet social only.

We startten met sterke social content, maar keken verder dan enkel de feeds. Hoe sluit de website aan? Wat vertellen de brochures, banners en andere communicatietools? Het volledige plaatje moest in lijn liggen met hun nieuwe positionering.

Daarom werkten we een nieuw webdesign uit en namen we ook hun drukwerk onder handen. Brochures, banners, visuals – noem maar op. Alles kreeg een frisse, consistente stijl die de expertise van Ensoltec uitstraalt.

👉 Benieuwd naar het resultaat? Check ensoltec.be

"We wilden geen holle termen, maar échte verhalen van mensen uit het veld."

En dankzij gerichte advertising op Facebook & Instagram werd de campagne niet alleen gezien, maar ook onthouden. De eerste aanvragen volgden al snel.

Andere cases

thumbs up emoji icon
Bekijk alle cases

Luxe niet alleen in meubels, maar ook in campagnes voor SIT

Zoete advertising voor Cru taste

High-end maatwerk verdient high-end content Voor Bruggeman Interieur